Kto by nechcel vo svojom podnikaní ušetriť na nákladoch?

A zároveň zarobiť pre firmu a seba viac…

Ak hľadáte spôsoby, ako urobiť zo svojho podnikania efektívnejší systém a nepoznáte pojem virtuálna asistentka, tento článok je rozhodne pre vás.

Poďme hneď k veci:

1.     Riešte veci digitálnym spôsobom

Predstavme si klasickú stredne veľkú firmu, množstvo papierov, šanónov, políc, na ktorých sú uložené zmluvy, spisy, dochádzka, letáky, prospekty, nepotrebné šmiráky a rôzne iné dokumenty… Dvoma slovami – Kvantum papiera.

V dnešnej dobe existuje veľa bezplatných softvérov, ktoré vám vynahradia police s preplnenými dokumentmi. Zmluvy sa dajú posielať online, bez použitia papiera. Buďme ekologickí a starostlivejší ku planéte, ak máme techniku, ktorou sa dajú staré procesy nahradiť.

Vzhľadom k terajšej pandemickej situácii si veľa podnikateľov uvedomilo, že niektoré procesy v ich firmách bude nutné prestaviť. Mnohé firmy za mesiac museli prispôsobiť podmienky svojich zamestnancov na prácu z domu.

Ak využívate služby virtuálnej asistentky, množstvo služieb poskytuje priamo z pohodlia domova (zmluvy posiela prostredníctvom softvéru, svoj odpracovaný čas meria pomocou aplikácie, prideľovať úlohy jej môžete vďaka dohodnutému time management nástroju a všetko dokumenty sú uložené v cloude, na diskoch alebo softvéroch).

2.     Prenajmite si služby a spotrebný materiál

Bez ohľadu na to, či ste podnikateľ s jedným alebo viacerými vozidlami, v dnešnej dobe sa využíva čoraz viac lízing, kedy vám lízingová agentúra dokáže obstarať všetky veci, ktoré by vám míňali čas (nehoda, poistenie, prezutie gúm), vy platíte mesačnú splátku, na ktorej ste sa vopred dohodli. Na prenájom sa dá vo firme využívať čokoľvek, napríklad aj taká tlačiareň.

Čoraz viac sa do popredia dostáva outsourcing, ide o externé služby pre podnikateľov a firmy.

Aj virtuálna asistentka je outsourcingová služba. Neplatíte jej za dovolenky, návštevu lekára, OČR, dokonca neplatíte ani jej odvody. Skutočné peniaze, ktoré virtuálnej asistentke zaplatíte sú len za jej odpracovaný čas, teda to, čo v skutočnosti považujete za prioritné. Nesedí vo vašej firme a vy jej tak nemusíte vymýšľať úlohy len pre to, aby ,,niečo robila“. Šikovná virtuálna asistentka má v jeden čas viacero klientov a sama rozhoduje o tom, na čo sa bude špecializovať.

3.      Nestrácajte čas učením sa niečoho, čo nechcete robiť

Najmä, ak ste začínajúci podnikateľ, pokiaľ vybudujete svoju firmu, prejdete si hádam každou pozíciou vo firme. V jednom čase robíte reklamu, oslovujete potencionálnych zákazníkov, vytvárate web a sociálne siete, objednávate tovar, učíte sa…. z času na čas vám ide vybuchnúť hlava.

Ak ste podnikateľ alebo živnostník, ktorý si už základné veci nastavil a teraz je skutočne čas na vaše podnikanie, prenechajte úlohy, ktoré sa nechcete učiť alebo na ne nie je čas druhým.

Virtuálna asistentka je v podstate freelancer, môže sa špecializovať na niektoré služby. Oslovte virtuálnu asistentku poskytujúcu služby, ktorým sa nechcete venovať (správa sociálnych sietí, nastavenie reklamy na soc. Sieťach, oslovovanie potencionálnych zákazníkov, posielanie zmlúv klientom, odpisovanie na maily, tvorba newslettrov a iné….)

Share your thoughts

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *